torsdag 23. april 2015

Orange is the new black


Denne boken begynte jeg på for kort tid siden - og den var så fengende at det gikk ganske så kjapt å bli ferdig med den. Nå tror jeg at jeg må sjekke ut serien på Netflix også - jeg har spart den til at jeg var ferdig med boken.


Jeg får ikke snudd bildet - litt usikker på hvorfor....

34 år gamle Piper Kerman blir satt i fengsel for en over 10 år gammel forbrytelse. Hun dømmes for å ha smuglet en koffert full av narkopenger og må tilbringe 15 måneder i en beryktet kvinnefengsel.

Piper har skrevet en morsom og rørende fortelling om oppholdet i fengselet.

   Du kan lese mer om boken her.

Jeg tester ut litt makroner for tiden. Den grønne er etter oppskrift fra Villa Perlesukker og med eplefyll. Denne synes jeg ikke fikk den riktige smaken på fyllet og det ødela litt. Og så ble det altfor mye smørsmak av kremen.

Nettstedet www.1001makron.no har oppskrifter på kun makroner og der falt jeg for denne med bringebærfyll. Den ble fantastisk god!
Jeg er ikke helt komfortabel med bakingen av makronene enda - jeg får dem liksom ikke så glatte og fine - men det kommer vel med litt øvelse tenker jeg.


1 kommentar:

  1. Jeg har kommet til 2. sesong av tv.serien. Veldig underholdende og fin tv-strikk :)

    SvarSlett