tirsdag 8. februar 2011

Ny tovet veske

Jeg falt for denne vesken da jeg var innom Muffin sin blogg. Jeg hadde endel Eskimo liggende og gikk i gang med friskt mot. Det var litt kjedelig å strikke denne med resultatet ble supert! Nå tovet Eskimoen noe mer enn jeg hadde planlagt så den ble ikke så stor som jeg ønsket. Egentlig hadde jeg tenkt å sy for i den, men siden den ble så mye tovet så er det ikke nødvendig. 

Garn: Eskimo
Garnmengde: 560 gram - 7 nøster svart og 5 nøster lyng
Pinnenummer: 9
Siden mønsteret i utgangspunktet er på japansk så har jeg hentet litt inspirasjon på Ravelry for å kunne lage denne. Jeg har lagt opp 17 masker og strikket 15 riller før jeg felte av. I tillegg har jeg heklet rundt kanten oppe med fastmasker etter at jeg hadde sydd sammen vesken. Så strikket jeg i-cord over 6 masker for å lage hankene. 

Selvom den ble litt mye tovet så er jeg veldig fornøyd med denne. Det eneste er at selve vesken ble litt tung. Jeg har nå gått i gang med en i Østlandsgarn i fargene svart og hvit. Den skal jeg forsøke å tove litt mindre for å få den litt lettere og så tenker jeg at det blir sydd for til den.

1 kommentar: