søndag 19. august 2012

Knit and Crochet Shawl

Dette sjalet har jeg strikket hele 3 av tidligere, men det er så enkelt og fint at jeg fant ut at jeg skulle bruke mønsteret nok en gang. Denne gangen har jeg brukt Puno, og for den som har sett dette sjalet tidligere så ser dere kanskje at det mangler noe.... Da jeg hadde en omgang igjen så hadde jeg rett og slett ikke mere garn igjen. Jeg har vurdert å hekle rundt sjalen i en annen farge - men jeg fant til slutt ut at jeg dropper det. Avslutningskanten ble altså litt enklere enn det den egentlig skulle være - men ganske så flott uansett synes jeg!
Garn: Puno
Garnmengde: 196 gram
Pinnenummer: 7
Heklekrok: 6,5
Jeg tenkte jeg skulle bruke opp alt garnet (og det klarte jeg!) så jeg strikket sjalet litt større enn oppskriften tilsier. Det skal egentlig strikkes til det er 74 masker på pinnen før du starter å felle igjen, men jeg fortsatte til det var 90 masker på pinnen før jeg startet fellingen. Årsaken til det var at jeg fant ut at heklekanten var delelig med 16. Sjalet hadde sikkert blitt flott hvis man hadde fortsatt til 106 masker før man startet fellingen også.

1 kommentar: