mandag 10. juni 2013

Clockwork

Jeg har hatt liggende endel nøster Muskat som jeg ikke helt har visst hva jeg skulle gjøre med. Her om dagen gjorde jeg et kjapt søk på Ravelry for å se hva folk hadde brukt garnet til, og da kom jeg over noen som hadde strikket Clockwork i dette. Hvorfor ikke tenkte jeg - har noen bekjente som ønsket seg skjerf - men ikke i ull. Resultatet ble ganske bra, men garnet er noe herk å strikke med for det deler seg hele tiden. Uansett - nå er 7 nøster av det borte - bare 17 igjen! Noen av de svarte tror jeg at jeg skal bruke til å forsøke meg på dette skjerfet. Det kan bli kult - men kanskje også litt ukult - jeg er ikke sikker..... Med det hvite jeg har igjen så har jeg startet på noen små brikker til å ha under glassene for å beskytte bordplaten.
Garn: Muskat
Garnmengde: 336 gram (4 nøster svart og 3 nøster hvit)
Pinnenummer: 4,5
Størrelse: passe
 
Jeg synes resultatet ble så vellykket at jeg skal strikke et slikt skjerf til meg selv også, men da i garnet Lima og i fargene lyng og eggehvit. Men det blir til høsten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar