onsdag 1. januar 2014

Status ved inngangen til det nye året

I følge listen min hadde jeg ved inngangen til 2013 følgende ufoer (skrevet med rødt det som jeg har gjort med dem):

  - Rund hekleduk (i syltynt garn!!) - har ikke gjort noe med denne
- Topp fra Geilsk - strikket ca 50 cm og delt for ermene - har ikke gjort noe med denne
- Hjertekjolen fra Garnstudio - strikket to ermer - har ikke gjort noe med denne
- Heklet teppe i Mandarin Petit - har heklet noen få nye lapper
- Egwenesjal i Wollmeise, har vel strikket ca 5 gram - ferdig

Jeg har med andre ord ikke vært så flink til å gjøre ferdig ufoene mine.Ved inngangen til 2014 har jeg faktisk skaffet meg flere ufoer - men noen av dem er relativt enkle å ferdigstille. Den totale listen ser slik ut:

 - Rund hekleduk (i syltynt garn!!)  - har kommet cirka halvveis
 - Topp fra Geilsk - strikket ca 50 cm og delt for ermene
 - Hjertekjolen fra Garnstudio - strikket to ermer
 - Heklet teppe i Mandarin Petit - har heklet noen få av lappene
- Heklet teppe i Karisma - har heklet kun en lapp
- Bird Cherry - er kommet halvveis
- Scarlene sjal - har noen få omganger igjen
- 2 stk Violet Vafles luer - må frigjøre pinnene mine slik at jeg får avsluttet dem (trenger flere strømpepinner i nummer 4....)
- Anne på landets pulsvarmere - har tomlene igjen
- Bellas Mittens - nettopp startet
- Supporterlue - (her sitter strømpepinner i nr 4.....) - mangler kun noen omganger

OK - første mål for 2014 er å ferdigstille ufoer! Jeg skal definitivt ha færre ufoer på denne tiden om et år!

 Garnlageret mitt er redusert fra 17,620 kg til mellom 13,5 og 14 kg. Målet mitt var egentlig å komme under 12 kg - men en liten kjøpesprekk på slutten av året pluss mye garn i gaver i desember gjorde sitt til at dette ikke skjedde. Men jeg går på med godt mot og mitt andre mål for 2014 er å redusere garnlageret mitt til under 10 kg.

I tillegg har jeg som mål å strikke mere til meg selv - jeg planlegger flere litt større plagg.

  Nytt år - nye muligheter!

Godt nytt år alle sammen!

2 kommentarer:

  1. Så deilig at flere prøver å slanke lageret sitt.Vet ikke hvor stort lageret mitt er,men strikket å sparte i løpet av 2013 750-800 kr.Sparte 20,- pr 50 gr som blei brukt opp.Å kjøpte kun garn for å få ferdig 1 produkt.Skal fortsette i år å.Men jaggu går det sakte,er så kjedelig å strikke av mannsjitgarn. :)

    SvarSlett
  2. Hehe, de evige ufoer ;) Syns du har klart å slanke lageret ditt betraktelig da! Gleder meg til å se de fredige objektene:)

    SvarSlett