fredag 17. oktober 2014

Tacokake

Ungene får bestemme middagsmaten på fredagene - og da går det ofte i tacolignende retter. Og for å være helt ærlig kan man bli litt lei - så da gjelder det å finne alternative tilberedningsmåter.



Nå på fredag som var lagde vi tacokake - tipset så jeg på en eller annen facebook-side, men jeg har gjort mine egne tilpasninger. Veldig enkelt og greit.



Stek 500 gram karbonadedeig, 1 løk, 1 paprika og 1 chilipepper i stekepanna. Tilsett 1 boks mais. Krydre med tacokrydder. Hjemmelagd krydder blir best - men i nøden kan 1 pose ferdigkrydder også brukes. Kok sammen i cirka 10 minutter.


Trekk bunnen av en kakeform med bakepapir og legg den første lefsa ned i formen. Legg deretter lagvis kjøttblandingen og lefsene. Strø gjerne litt ost mellom enkelte av lagene i tillegg. Avslutt med en lefse og deretter ost.



Stekes i ovnen ved 200 grader til osten er gylden - cirka 10-15 minutter.



Ta kaken ut av formen og plasser på et serveringsfat.



Skjær i kakestykker og server med salat, rømme og salsa.



I helgen tror jeg at jeg i tillegg til fotballturnering og håndballkamper må satse på å få ferdigstilt noen av mine mange påbegynte håndarbeidsprosjekter. Eller kanskje man rett og slett skulle begynne på noe nytt og spennende.... Ja ja - vi får se hva det blir til.

God helg alle sammen!






1 kommentar:

  1. Den varianten må prøves en dag, så god ut ja.
    Det er utrolig hva man får gjort når man sitter i diverse idrettshaller...
    God helg dokker.

    SvarSlett