søndag 28. mars 2010

Litt gammel porselen

Jeg rydder litt og tenkte jeg skulle vise frem noen gamle saker som jeg har fått etter min farmor. Først et flott sett med fløtemugge og sukkerskål. Dette kan jeg huske at hun ofte hadde i bruk.
Og så et gammel fat med en seilskute på. På kanten av fatet er det på en måte "gullbelegg". Det er sikkert ikke ekte, men man kan jo håpe.

Og så en sukkerskål pluss kaffeservice til 10. Dette har jeg ikke akkurat fremme hver dag men det er morsomt å ha.

Og til slutt nok et fløtesett.


Ingenting av dette har noen økonomisk verdi, men jeg synes det er morsomt å ha noe etter mine besteforeldre på farssiden. Selvom mye av dette ikke er "min stil" i dag så er det noe som jeg setter veldig pris på å få ha som et minne om dem. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar