søndag 25. juli 2010

Flere leste bøker

Sommeren er tid for å lese bøker for meg. Den siste uken har jeg lest 2 veldig ulike bøker. 

Først en bok av Jan Guillou - "Men ikke hvis det gjelder din datter". Jeg kan ikke helt beskrive hvorfor, men Jan Guillou er en av de beste kriminalforfatterne synes jeg. Bøkene er litt skremmende, men jeg liker dem! Det er jo skrevet mange bøker om Carl Hamilton, men dette er den siste og kanskje den minst brutale. Mer om innholdet i boken finner du her.

Men så over til noe helt annet. "Idas dans" er en mors fortelling om sin datter som har leukemi. Dette er en vakker fortelling om noe så brutalt som å miste et barn. Denne boken rørte meg virkelig, og tårene har trillet nedover kinnene mine gjennom flere av kapitlene. Her er mer omtale av boken. Sammen med "Veien til Karlsvogna" av Jon Magnus så er dette en av de få bøkene der pårørende har skrevet om sykdomskampen til en som står dem når på en meget god måte. Boken anbefales på det varmeste - men vær forberedt på noen tårer. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar