søndag 25. juli 2010

Rabarbragrøt

I går kveld gjorde jeg noe som jeg ikke har gjort før - jeg laget rabarbragrøt. Den skal jeg servere til dessert i dag med kald melk til. Jeg måtte smake litt for å kjenne om det ble bra og jeg er veldig fornøyd siden det er første forsøk.

Her kommer bestemors oppskrift på rabarbragrøt til 4p:

1/2 kg rabarbra
1/2 l vann
3-4 ss sukker
3 ss potetmel

Skyll rabarbraen og skrell den hvis den er veldig grov. Skjær i 2-3 cm biter.
Kok opp vann, tilsett sukker og rabarbra og la koke til den er mør (10-12 min).
Rør potetmelet ut i litt kaldt vann. Hell jevningen i rabarbraen under omrøring og la grøten koke opp igjen.
Hell over i en skål og avkjøl. Serveres kald med melk eller fløtemelk.

Lykke til!

2 kommentarer:

  1. Åj! Det så kjempegodt ut!!! Rabarbragrøt er noe av det beste som finnes da!Kanskje utenom semulepudding....=D Flink du har vært!

    SvarSlett
  2. Mmmm, det ser godt ut. Rabarbragrøt er genial i at den er både søt og frisk. Og så passer den til is..!

    SvarSlett