søndag 14. august 2011

Bølgeteppe

Da var jeg endelig ferdig i restegarnsteppet mitt som jeg har brukt mange år på. Under Tour de France i år fikk jeg virkelig ånden over meg og kom langt på vei. Det er laget av Mandarin Petit og jeg har bare kjøpt inn 1 nøste i prosjektets anledning. Resten er rester og nå har lageret mitt av bomullsrester fra Mandarin Petit krympet til en liten pose på i overkant av 250 gram i ulike farger - akkurat perfekt til å ha liggende til hekling av pynteblomster og lignende.


Mønster: Bølgeteppe - siden som jeg fant oppskriften på får jeg beskjed om at ikke finnes lengre så jeg får ikke linket til den
Garn: Mandarin Petit
Garnmengde: 1014 gram
Heklekrok: 3
Størrelse: 115 cm ganger 175 cm

Teppet er tenkt brukt ute på verandaen om sommeren og da er det jo perfekt at det bare kan kastes i maskinen når det blir skittent.

4 kommentarer:

  1. kjempe flott! Alle fargene passet jo så flott i lag.

    SvarSlett
  2. Gratulerer med ferdig teppe i herlige farger! Jeg vet av erfaring at det ligger mange timers arbeid bak... Jeg begynner å se enden på mitt også, om jeg bare kunne fått tak i litt mer garn...

    SvarSlett
  3. I love this rug! The wavy pattern is one I discovered semi-recently and love it. I will need to add a rug, inspired by you! to my list of things to make. This rug was one of our Most Clicked from last week's party, and featured at this week's Yarn Fanatic Party. Thanks for sharing it with us :)
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com

    SvarSlett