mandag 8. august 2011

Knit & Crochet Shawl

Dette sjalet gikk det kjapt å strikke siden det kun var rillestrikk pluss enkle økninger og fellinger på kantene. Heklekanten var også ganske enkel.
Garn: Tinde fra Gjestal
Garnmengde: 164 gram
Pinnenummer: 5
Heklenål: 4,5
Størrelse: Jeg synes det ble litt for lite for meg så dette havner i gaveskuffen. Mønsteret blir nok prøvd på nytt men da strikker jeg det litt større slik at jeg får ihvertfall 1 ekstra rapport av heklemøneteret på hver siden

Garnet var nytt for meg - men det var flott å strikke med. Det gikk med i underkant av 2 hesper. Jeg har 3 hesper i en annen gråfarge og det blir nok brukt til et tilsvarende sjal i en større størrelse.

3 kommentarer:

  1. For et flott sjal du har laget! Likte fargen utrolig godt!

    SvarSlett
  2. Sjalet ditt ble kjempefint. Jeg holder også på med ett sjal nå, ett annet mønster men med denne heklekanten på.

    SvarSlett