mandag 28. november 2011

Adventspynting og baking

Helga har gått med til pynting til advent pluss endel baking. Da jeg handlet til helga kom jeg over disse flotte pepperkakeformene på Rema til 10 kroner pr stk:
Til ungenes store glede ble de med hjem! De blir nok brukt til både pepperkaker og til kakemenn. På lørdag var jeg også innom Kid Interiør der jeg kjøpte dette flotte stettefatet:
Det er i 2 etasjer og jeg betalte den nette sum av kroner 229,- for det. Jeg tenker det blir fylt med Twist og andre godsaker til jul!

På KID hadde de også adventskalendre til halv pris. Jeg kjøpte med en med 24 kroker og betalte kun kroner 64,50 for den. Det var verdt pengene synes jeg!
Disse lysestakene til å ha telys i kjøpte jeg på salg i fjor. Det er sikkert meningen at man bare skal tenne det første den første søndag i advent osv, men de lyste så fint at jeg tente alle sammen! De gir et flott lys ut i rommet.
Dette hjertet kommer også frem til advent - det kjøpte jeg hos Perfect Home for noen år siden. Selvom jeg har fått en ganske stor bungel i det så er det et kjært innsalg i adventstiden.
Mange lilla lys må man jo ha i disse tider! Denne platen med plass til telys på kanten kjøpte jeg på Black Design for mange år siden og det har vært fremme hver desember siden. Det kan også brukes ellers i året - men da med andre farger.
Tradisjonelt sett bruker jeg ofte første søndag i advent til å fylle litt opp i fryseboksen - og så også i år! Det endte opp med 50 grove pizzasnurrer, 30 fine pizzasnurrer, 4 fletteloff, 20 fine horn og 40 fine rundstykker.



En første adventshelg helt etter tradisjonen - med pynting og baking!

HA EN SUPER UKE!!!!

1 kommentar:

  1. OI så effektiv du var på søndag da! Så digg å få fylt opp fryseren da. Så skikkelig godt ut.
    Ha en fin uke.

    SvarSlett