mandag 7. april 2014

Knekkebrød og surmelkslapper

I går svingte jeg meg på kjøkkenet. Jeg har bakt knekkebrød og så ble det surmelkslapper også. Begge deler har jeg funnet oppskrift på på hjemmesidene til Grete Roede. Nå er jeg ikke med på kurs, men prøver å leve sunt og godt - og da finner du oppskrift på mye godt her. Bare sjekk ut sidene hennes her.
Knekkebrødene er ordentlig grove. Det fine med dem er at ungene også er glad i dem - og det er jo så mye bedre at de spiser disse enn fine kjøpeknekkebrød.
 
Litt ekstra kos ble det med surmelkslapper - disse er kjempegode og av og til må jo ungene få oppfylt ønsket sitt!. Litt grovt mel og havregryn i, i tillegg til skummet kulturmelk så er dette noe man kan kose seg med innimellom. Jeg er forresten veldig fornøyd med de bokstavene jeg har satt i kjøkkenvinduet - betalte 99 kroner for dem på Nille. Mulig de etterhvert flytter opp i loftsstuen, for egentlig så hadde det passet best med lyse grå bokstaver her, men vi får se - jeg ser de har fått inn noen lysegrå på Nille til samme prisen nå...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar