onsdag 16. juli 2014

Den som dreper dragen

Leif GW Persson har skrevet boken Den som dreper dragen, og siden jeg har lest flere av de andre bøkene hans var det lett å gripe fatt i denne. Denne har jeg lest litt i over lang tid. Det har vært mye eksamenslesing i vår og lite tid til annet. Når jeg i tillegg har startet på andre bøker innimellom så blir det litt vanskelig. På tross av dette var det enkelt å følge handlingen. Boken var lettlest og jeg kommer nok til å lese enda flere av bøkene til Persson. En krimbok over gjennomsnittet helt i stil med de andre bøkene jeg har lest av samme forefatter.
 
Den litt merkelige politimannen Evert Bäckström etterforsker en drapssak. Et godt, gammeldags fylledrap...... eller? Det tilsynelatende fylledrapet viser seg å være en innfløkt mordgåte, altfor komplisert for "vanlige" politifolk. Selv om det forutsetter at Bäckström må bli utstyrt med våpen - og det kan gi uante konsekvenser...
 
Du kan lese mer om boken her.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar