tirsdag 10. februar 2015

Bliss

Denne luen har jeg hatt i køen min lenge - jeg sliter med å finne den perfekte luen til meg selv.. Heller ikke denne gangen fant jeg den så denne havner i gavekassen.


Hvis noen der ute har et tips om den perfekt luen til en jente/dame så kom gjerne med tips - gratis eller kjøpeoppskrift - det spiller ingen rolle.
Garn: Nepal
Garnmengde: 86 gram
Pinnenummer: 4 og 5
Størrelse: M/L


For noen år siden bakte jeg noe etter en oppskrift som het "Fremtidens skolebrød". Det måtte gjentas her om dagen på oppfordring fra ungene. Kort fortalt består det av en grov deig som kjevles ut til en firkant, det smøres på bringebærsyltetøy før det hele rulles sammen og skjæres i skriver. Deretter etterheves og stekes de. Ungene elsker disse, og relativt sunne er de også sammenlignet med mye annet bakverk



4 kommentarer:

  1. Lua ble fin den. Men du er som meg, leter og leter etter den perfekte lue. Jeg gav opp og strikket meg en helt enkel rullelue, FWSS-inspirert. Den opprinnelige oppskrifta fant jeg hos frksnupp
    http://woolspire.com/nb/frksnupp/blog/fwss-en-skamlos-kopi
    men jeg strikket min i Hexa garn. Og det ble til at det ble den beste lua jeg har hatt :)

    SvarSlett
  2. Jeg trodde også at denne lua skulle bli min, men den blei fort solgt. Passa ikke meg heller. Min favoritt er en jeg har designa selv, Russki, heter den, en annen er Flora, den passer perfekt! . Skal finne linker til deg :)

    https://www.facebook.com/LunamonDesignUll/photos/a.227248767435241.1073741827.227247540768697/228565193970265/?type=3&theater

    Min Rowan er også en favoritt: https://www.facebook.com/LunamonDesignUll/photos/a.227248767435241.1073741827.227247540768697/342336365926480/?type=3&theater

    http://margauxelena.typepad.com/tentenknits/files/flora.pdf

    SvarSlett
  3. Jeg bruker ikke lue selv så jeg er neppe den rette til å anbefale... Men denne ser ihvertfall fin ut!
    Snurrene ser deilige ut, heldige deg som har barn som liker sunt bakverk... ;o)

    SvarSlett
  4. Jeg er vel ikke den rette til å snakke om perfekte luer, siden jeg knapt strikker luer til meg selv og de jeg strikker til meg selv stikker ungene av med. :-)
    Men jeg fikk Millas Drømmelue (ravelry) i gave av ei venninne, den er fin. Ligner litt på den du har strikket her.

    SvarSlett