mandag 2. august 2010

Endelig er jeg ferdig med Babette/Vibbette-teppet mitt

Jeg husker ikke helt når dette ble en "dille" på Hobbyboden, men det er nok en stund siden. Jeg kom ganske raskt godt i gang før det ble liggende. Etter å ha lagt utover alle lappene og sydd sammen noen, samt funnet ut hva jeg manglet så satte jeg meg ned for å hekle de siste. Da jeg igjen la teppet utover fikk jeg det slett ikke til å stemme - selvfølgelig skulle jeg ha tatt et bilde av teppet slik jeg hadde lagt det utover. Teppet ble nok en gang stappet ned i en pose og satt bort, før jeg i går fant ut at nå var det på tide å løse gåten. Og etter litt puslespill-legging så fikk jeg det til å stemme. Jeg sydde alt sammen og heklet først en kant med staver og deretter en kant med fastmasker. Garnet er kjøpt på salg da Nille skulle slutte med Topp 't tå og fargene bærer vel preg av at det ikke er helt planlagt - men jeg synes det ble fint til slutt!


Mønster: Vibbedilles versjon av Babette
Garn: Topp 't tå
Garnmengde: 2704 gram
Heklekrok: 6
Størrelse: 125 cm x 200 cm

2 kommentarer:

  1. Jeg bøyer meg i støvet av beundring. Det er utrolig mange lapper i et slikt teppe! Jeg har selv et liggende, og vet hvor lang tid det tar. Gratulerer så masse!!

    SvarSlett
  2. Teppet ble kjempefint! Flotte farger du har valgt. Det er litt av et arbeid å lage et sånt teppe. Ikke minst å montere det.

    SvarSlett