onsdag 5. januar 2011

Staffvotter

Plutselig så jeg at Mirrevirre hadde lagt ut mønster på votter som passet til Stafflua - og da måtte jeg jo prøve å lage disse også!
Garn: Nepal
Ganrmengde: 72 gram
Pinnenummer: 6
Jeg ble ikke helt forønyd så neste gang vil jeg nok gjøre noen tilpasninger. Jeg har ganske smal hånd så 28 masker på pinne nummer 6 ble for vidt på vrangborden for meg - neste gang går jeg nok ned til 24 masker. Selvom jeg har brukt 1/2 nummer større pinner enn oppskriften så synes jeg selve votten ble for trang, så neste gang tror jeg at jeg øker til 36 masker. De 4 ekstra maskene fordeler jeg jevnt utover på pinnene slik at det blir 2 ekstra på fremsiden og 2 ekstra på baksiden av votten.

1 kommentar:

  1. Kjempefine votter. Og lua også, flott sett. Og du har en skikkelig koselig blogg med masse inspirasjon :-)

    SvarSlett