torsdag 4. september 2014

Dream stripes

Dette sjalet har stått på listen min lenge - og da jeg kjøpte inn Rasmillas luksusgarn her tidligere i vår hadde jeg også et flott garn som passet til prosjektet. Garnet var stikkende å strikke i, men ble mye bedre etter vask. Dette tror jeg blir en ny favoritt!





Mønster: Dream stripes
Garn: Rasmillas luksusgarn
Garnmengde: 84 gram
Pinnenummer: 3,5
Størrelse: jeg synes sjalet så litt knapt ut så jeg strikket endel økninger ekstra for å få det større - jeg hadde 64 masker mer enn det mønsteret tilsier før jeg startet på kanten. Årsaken til dette er at mønsteret var delelig med 16 så da var det bare å gange seg opp.

7 kommentarer:

  1. Skjønner godt at dette blir en favoritt. Blir jo hekta av å strikke striper.
    Skal få blogga i morra, denne uka gikk piffen ut av meg, sliten etter ei fantastisk
    helg ilag med hundefolk, men merker at kroppen ikke er helt enig.
    God helg dokker.

    SvarSlett
  2. This shawl is so beautiful! I love it!!
    Would love if you shared this at our Yarn Fanatic Linky Party - http://eyeloveknots.blogspot.com/2015/04/yarn-fanatic-linky-party-31-tinted.html.
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com

    SvarSlett
    Svar
    1. This shawl was picked as one of my EyeLoveKnots Yarn Favorites, and featured in our newest Yarn Fanatic Party! I've also pinned it.
      #32: http://eyeloveknots.blogspot.com/2015/04/yarn-fanatic-linky-party-32-tinted.html
      Thanks so much for partying with us! And sharing the inspiration.
      Alexandra
      EyeLoveKnots.blogspot.com

      Slett
  3. Takk for at du deltok på link party, velkommen i morra

    SvarSlett
  4. Du blei forrige ukes favoritt med dette sjalet.
    Gratulerer så mye. Kommer i bloggen kl 8 i morra tidlig.

    SvarSlett