fredag 13. januar 2012

Knit & Crochet shawl

Jeg har lenge planlagt å lage meg et Knit & Crochet shawl av noen nøster Tinde som jeg har hatt liggende en stund. Jeg har laget 2 slike tidligere i den størrelsen som står i mønsteret. Begge disse ble gitt bort i julegave og mottakerne ble kjempefornøyd! Tinde passer veldig godt til dette formålet - det stikker og klør ikke i det hele tatt synes jeg.

Jeg hadde behov for et litt større sjal så jeg har modifisert mønsteret litt. Det skal egentlig strikkes til det er 74 masker på pinnen før du starter å felle igjen, men jeg fortsatte til det var 90 masker på pinnen før jeg startet fellingen. Årsaken til det var at jeg fant ut at heklekanten var delelig med 16. Sjalet hadde sikkert blitt flott hvis man hadde fortsatt til 106 masker før man startet fellingen også.
Garn: Tinde fra Gjestal
Garnmengde: 244 gram
Pinnenummer: 5,5
Heklekrok: 5,5

3 kommentarer:

  1. Så lekkert sjal du har laget :-)
    God helg

    SvarSlett
  2. Så fint sjal du har laget. Store sjal er deilig å ha.
    Ha en fin helg!

    SvarSlett