onsdag 10. desember 2014

Bird Cherry


Denne kulten synes jeg er en av de flotteste klutene som Bittami har designet mønster på. Den ser mye mer komplisert ut enn den er. Mønsteret sitter kjapt i fingrene og jeg vurderer å strikke ett sett av en klut og en litt større håndduk til kjøkkenet mitt.






Mønster: Bird Cherry fra Facebookgruppa til Bittami
Garn: Mandarin Medi
Garnmengde: 32 gram
Pinnenummer: 3




I pakkebyttet jeg er med på via Uformelt så fikk jeg denne søndagen 2 nøster grå Alaska (som nok helt sikkert blir et par Bellas votter etter hvert), en bok med oppskrifter, 6 flotte knapper og i tillegg til det hele kom en oppskrift via Ravelry på Laneway! Den gleder jeg meg til å strikke!


Siden det nærmer seg jul er jeg i gang med litt konfekt og julekakebaking. Snickerskonfekt er det ungene ønsker seg mest til jul - og jeg må si meg enig at dette er noe av det bedre man kan lage til jul. Jeg har tidligere lagt ut oppskrift på den her.


Ha en fortsatt fin adventstid alle sammen!


3 kommentarer:

  1. Kjekt med slike gode mønster. Og kluten hadde jo riktig farge også, skikkelig "cherry" det der. :)

    Flott pakke du fikk, og hjemmelaget godteri er farlig, nam!

    SvarSlett
  2. Jeg er så enig, en av de aller vakreste klutene fra Bitttami.
    Jeg er så heldig at mamma strikker kluter og sokker til hele familien.

    Nok en flott pakke til deg, Alaska og Nepal er mine favoritter.
    Snickers sjokolade ER min favorittsjokolade, så kanskje sånne må lages..

    Jeg ordner med alt kjøttet som er i en halv gris, strikker bestillinger og lager smykker på bestilling. Alltid nok å gjøre i desember. Tenk om folk kunne bestille tidligere på høsten....

    Ha en strålandes kveld videre.

    SvarSlett
  3. En veldig fin klut med så fint mønster. Stilig med frisk farge på kluten også:) Snickerskonfekten ser herlig god ut! God adventstid til deg :)

    SvarSlett