tirsdag 2. desember 2014

The fault in our stars

...eller "Faen ta skjebnen" som det heter på norsk er egentlig en bok jeg fikk anbefalt på bokhandleren å kjøpe til min datter på 14 år. Hun har lest boken og var veldig fornøyd med den. Filmen har hun sett også og den skrøt hun veldig av. Så da måtte jeg lese denne boken jeg også for å se om den virkelig var så bra som hun sa...

 

Nå synes jeg den er skrevet på et litt enkelt språk - men det tiltaler vel ungdommen mer enn meg...

To kreftsyke ungdommer møtes i en støttegruppe og liker hverandre bedre og bedre. Begge har vært syke lenge og kjemper for å delta i "det vanlige livet" og få oppleve det friske ungdommer får. Du kan lese mer om innholdet i boken her.

Helgen har vært brukt til å fylle opp litt i fryseren. Det har blitt både fletteloff, rundstykker og horn, pluss noen fantastisk gode julebrød! Oppskriften fant jeg på Trines matblogg - jeg har aldri fått julebrødene mine så gode og luftige så den oppskriften kan absolutt anbefales.




Jeg er med på et pakkebytte på Uformelt der jeg bytter pakker med en annen deltaker de 4 søndagene i advent pluss julaften. På søndag ble den første pakken åpnet og den inneholdt Norsk Ukeblad sitt juleblad, 2 nøster Nepal, mønster på papirstjerner og 2 muslibarer. Jeg er kjempefornøyd med pakken og gleder meg til de neste søndagene fremover.


1 kommentar:

  1. Det var en flott gave! Den kan nytes lenge.

    All baksten din er så flott. Sånt kan man like.
    Jeg baker brød annenhver dag her, det går unna.

    -5 og nyyydelig vær idag, dokker går ei hard uke i møte med tanke på været.
    *hold på hatten*

    SvarSlett