fredag 23. desember 2011

Da er det pyntet til jul

Nå er julepynten kommet på plass hos meg - jeg skal bruke resten av denne dagen til å slappe av og gjøre akkurat som jeg vil! Har kun en bolledeig stående ferdig uttrillet og klar til steking. Regner med at jeg setter meg ned og fester litt tråder på avsluttende prosjekter pluss at jeg starter på et Knit & Crochet sjal til meg selv. Får spille litt julemusikk via Wimp og se om ikke julestemningen kommer snikende. Den lille sneen som kom for et par dager siden er forsvunnet. I dag er det pluss 5 grader og regn så det er ikke mye julestemning å hente utenfra.

Denne flaskenissen fikk jeg av en kollega i fjor til jul - hun satte sånn pris på en jobb jeg hadde gjort! Nå vokter nissen en flaske med Sangria som jeg liker veldig godt og som nok blir tatt hull på sent i kveld etter at ungene er kommet seg i seng.
Denne telyslykten fikk jeg av en tante for mange år siden - den er nok kjøpt inn i et eller annet fjernt land for hun reiste mye i den perioden. Det er sjelden jeg har lys i den - men den gjør seg godt uten også.
Disse nissene fikk jeg i julegave for noen år siden - enkel og greit julepynt uten for mye dilldall. Tror forresten de er kjøpt hos Panduro.
For en god del år siden var det en farsott som gikk - "alle" laget isoporkuler trukket med stoff. Og jeg har laget mange!! De fleste har eg gitt bort, men noen har jeg beholdt selv.
Disse klokkene er det også isopor inne i og de er laget på samme måte som isoporkulene.
Speilhylla mi fra Landstil har fått litt julepynt - speilene ser skitne ut på bildet men i virkeligheten er de nypusset og helt blanke og fine.
Før var jeg veldig glad i julen så jeg har ganske mye julepynt. De siste årene har jeg forsøkt å kvitte meg med litt sånn gradvis og nå har jeg et begrenset utvalg - og det er like greit for det skal jo ryddes opp etterpå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar